Dok
se u mnogim zemljama svijeta odvijaju gospodarska, sigurnosna i politička kriza
na Zapadu se odvija teška duhovna kriza.
Jesu
li katolici u razvijenom svijetu, uljuljani u materijalnu sigurnost počeli
relativizirati učenje katoličke Crkve, smisao ljubavi, milosrđa pa i samoga
Boga ?
Ništa
je preskupo . Krštenje, krizma, vjenčanje i sprovod. Ima se , može se. Nek' se
nađe „zlu ne trebalo“. Crkva na Zapadu , sipa kao iz rukava oproste, dijeli
sakramente, bez ikakve razlike.
Svećenici
u župama više sliče na općinske birokrate, koji dijele pisana uvjerenja bez
taksenih maraka, nego na širitelje Božje riječi , ali i opominjatelje onih koji
su došli samo da uzmu komad papira na kojemu piše da su crkveno primili neki
sakrament.
Tumači
se Božje milosrđe, kako kome odgovara. Dijeli se jeftina milost bez iskrenog
pokajanja, dijeli se presveta pričest bez ikakvih uvjeta, sveta potvrda djeci
ateista i izrugivačima crkvenog nauka , vjenčavaju se parovi koji potpisuju
„peticije“ za izjednačavanje prava istospolnih parova…
Ne
košta puno. Što ne košta puno, dostupno je , a od „viška glava ne boli“.
Pa
što ima veze ako teško zgriješim ? Zar moj župnik ne govori da je Bog beskrajno
milosrdan ?
„Idem večeras zgriješiti, nema veze,sutra ću
se svakako ispovjediti“ – čuje se tako često. Dakle, ide se svjesno zgriješiti,
ali Bog je tako milosrdan da će mi ekspresno oprostiti preko moga
svećenika-posrednika, koji shvaća mladenačke
ludosti ili „zrelo pozivanje na savjest ?“
Zar se problem abortusa shvaća neobiljno ?
Produžen je jubilej milosrđa na način
koji svećenicima papa Franjo udjeljuje ovlasti za odrješenje od grijeha
pobačaja ! U apostolskom pismu „Misericordia
et miseria“papa Franjo piše :“ "Želim naglasiti da je pobačaj ozbiljan grijeh, budući
da se njime okončava nevin život. Međutim, ne postoji grijeh do kojeg
Božja milost ne može doći i izbrisati ga u trenucima kada se pokajnik odluči
pomiriti s Bogom.“ Što
je ostalim grijesima ? Preljub, recimo . Zašto se ne bi i to odrješivalo kao
abortus ?
Djedovi
i bake naručuju krštenja svojih unuka telefonom, kao da naručuju posjet
liječniku. Ako roditelji dođu sami prijaviti krštenje djeteta, svećenik se ne
bi smio usuditi pitati, jesu li vjenčani u Crkvi .
Tko
se usudi pitati za kumove i tražiti posvjedočenje da mogu kumovati ? Najbolje
je da župnik puno ne pita jer će dobiti prigovor da „krade „ Božje milosrđe.
Međutim
, je li ovaj val relativizacije dodirnuo i više crkvene prelate ?
Njemački
kardinal Marx , predsjednik biskupske konferencije Njemačke tvrdi da biskupska sinoda po „pitanju pastoralne
skrbi“ „ne može propisati u detalje što mi moramo raditi u Njemačkoj“ jer „nije
dužnost biskupa čekati dopuštenje“. Kardinal je Marx nadalje novinarima rekao:
„Mi nismo podružnica Rima. Svaka je biskupska konferencija odgovorna za
pastoralnu skrb u svojoj kulturi.“ „Ne možemo čekati da nam sinoda kaže
kako trebamo ovdje oblikovati pastoralnu skrb za brak i obitelj.“
Je
li kardinal Marx, ovo izjavio pod utjecajem svoje pastve, utjecajem svoga klera
ili je to njegovo mišljenje i stav ?
Službena
stranica Njemačke biskupske konferencije, katolisch.de, citira profesora
moralne teologije (!?) koji kaže : „Homoseksualne odnose treba poštovati, a
možda bi im se mogla dati i sakramentalna narav. Crkva bi ih trebala odobriti i
odustati od starih osuda homoseksualnih čina“ !
Naše
„gore list“ nadbiskup Ćupić , a uskoro kardinal , daje izdvojeno mišljenje u
poruci biskupske konferencije SAD, povodom masakra u „gay clubu“ na Floridi.
Kao poruka nije bila osjetljiva prema homoseksualcima, nego općenita.
Na pitanje kako pratiti rastavljene i civilno ponovno oženjene u njihovoj želji da pristupe sakramentima? Odgovor nadbiskupa Chupica glasi : “Ako ljudi dođu do odluke u dobroj savjesti, onda je naš zadatak pomoći im da idu naprijed i poštivati to. Savjest je nepovrjediva i to moramo poštivati kada donesu odluke i ja sam to uvijek činio. "
Upitan zatim bi li se to primjenjivalo i na istospolne parove u Crkvi, nadbiskup je odgovorio: “Mislim da su homoseksualne osobe isto ljudska bića i da imaju savjest. Moja je uloga kao pastira da im pomognem razlučiti Božju volje gledajući objektivni moralni nauk Crkve i, istovremeno, pomažući im kroz period razlučivanja da shvate na što ih Bog poziva u tom trenutku”. Kako tu pomiriti savijest , moral i grijeh ?
Eto , Chupich postade kardinal !
Na pitanje kako pratiti rastavljene i civilno ponovno oženjene u njihovoj želji da pristupe sakramentima? Odgovor nadbiskupa Chupica glasi : “Ako ljudi dođu do odluke u dobroj savjesti, onda je naš zadatak pomoći im da idu naprijed i poštivati to. Savjest je nepovrjediva i to moramo poštivati kada donesu odluke i ja sam to uvijek činio. "
Upitan zatim bi li se to primjenjivalo i na istospolne parove u Crkvi, nadbiskup je odgovorio: “Mislim da su homoseksualne osobe isto ljudska bića i da imaju savjest. Moja je uloga kao pastira da im pomognem razlučiti Božju volje gledajući objektivni moralni nauk Crkve i, istovremeno, pomažući im kroz period razlučivanja da shvate na što ih Bog poziva u tom trenutku”. Kako tu pomiriti savijest , moral i grijeh ?
Eto , Chupich postade kardinal !
Postavlja
se pitanje, privatiziraju li pojedini ugledni katolički profesori i crkveni velikodostojnici
vjeru ili se smatraju ekskluzivnim tumačima svetog Pisma ?
Ako
je Crkva podijeljena kulturološki, što i nije neka novost, jer je katolička Crkva
prisutna u svim narodima na kugli zemaljskoj,znači li to da bi trebalo,
pojedine dogme i učiteljstvo Crkve , prilagoditi pojedinim narodima ?
Ako
se nastavi privatizirati i relativizirati učenje sveopće Crkve, postavlja se
obično pitanje. Ima li smisla njeno postojanje ili smisao postojanje pape kao
Kristovog sluge i namjesnika na zemlji ? Čemu Kongregacija za nauk vjere ?
Sva
ova pitanja nisu beznačajna i slučajna. Niti je slučajno da pojedini katolički
portali sa bogatog i „naprednog“ Zapada, često namjerno netočno citiraju papu
Franju ili njegove izjave izvlače iz konteksta . Doduše i sam papa im daje
dosta zanimljivog materijala.
Kako
protumačiti izjave recimo naših i stranih pseudoljevičarskih političara , koji citiraju
papu Franju u dnevnopolitičke svrhe, a
nemaju nikakve veze sa katoličkom pa i ikakvom vjerom ? Ako je papa „preliberalan“, „zaluđen „ ekumenizmom
kojega ,izgleda , nitko ozbiljno ne shvaća osim katolika , onda je to naš
problem.
Čak
se šalju i mailovi u kojima se papu Franju proglašava nezakonitim nasljednikom
pape emeritusa Benedikta XVI. Kako je izbor u konklavama nezakonit ako je na
njemu sudjelovalo 115 kardinala s pravom glasa ?
Posebna
su priča, pak neokatekumeni i neke laičke molitvene zajednice. Ne drže li se
neki od njih „papskije od pape „? Ne gledaju li s visoka nas obične „male“
katolike ? Zar im je važnije večernje subotnje međusobno druženje od dolaska na
nedjeljnu svetu misu u svoju župu ?
Pavao apostol piše Timoteju :"Treba stoga da nadglednik
bude besprijekoran, jedne žene muž, trijezan, razuman, sređen, gostoljubiv,
sposoban poučavati, ne vinu sklon, ne nasilan nego popustljiv, ne ratoboran, ne
srebroljubac; da svojom kućom dobro upravlja i sinove drži u pokornosti sa svom
ozbiljnošću... ne novoobraćenik da se ne bi uzoholio... A treba da ima i lijepo
svjedočanstvo od onih vani..." (1 Timoteju 3:2-7)
Usporedno
sa pojmom“ konzervativaca“ , treba
spomenuti i katoličke „liberale“. Iako bi kroz cijelu Crkvenu povijest mogli
nalaziti „sukobe liberala i konzervativaca“, trebali bi se ipak upitati, kako
to da na pojedinim katoličkim sveučilištima ne možeš znanstveno napredovati ako
istražuješ ili braniš teze iz enciklika Humane
vitae ,blaženog pape Pavla VI, ili Ordinatio
Sacerdotalis svetog Ivana Pavla II.
Što znači pojam u Crkvi
„konzervativac“ ili „liberal“ ? U biti , to bi se moglo prevesti , tumačim
Božju riječ kako me volja. Možda nije problem kako se tumači, nego je problem
kada se ona iskrivljuje !
Usput, koliko je prijepora
izazivala beatifikacija pokojnog
salvadorskog nadbiskupa Oscara Romera ? Napokon, dilemu je riješio sadašnji
papa Franjo , proglašujući ga blaženikom u svibnju ove godine. Taj crkveni
pastir je ubijen za oltarom jer se zalagao za prava sirotinje , kritizirajući
vojnu huntu u Salvadoru, koju je otvoreno podržavala tadašnja administracija
SAD-a. „Liberalni „ biskupi pak tvrde da je beatifikaciju „kočila“ snažna
struja crkvenih velikodostojnika iz istočne Europe uz neke talijanske biskupe ,
jer su Romera smatrali doslovno marksistom, premda za to nema dokaza, osim već
spomenute borbe za obespravljene i za demokratski ustroj države.
Čitam kolumne nekih naših
poznatih teologa koji papu Franju nazivaju komunistom, ili mu pak zamjeraju
popustljivost prema srbijanskoj diplomaciji ,po pitanju kanonizacije blaženog
Stepinca. Jeli stvarno bitno, hoće li ( i moj omiljeni blaženik a uskoro i
službeno svetac ) ,biti kanoniziran za 3 ili 33 mjeseca ? Papa Ivan Pavao II
nije imao problema sa beatifikacijom Stepinca. On je živio i djelovao u
komunizmu i dobro je znao s kim ima posla. Papa Franjo kao južnoamekiranac
očito ne zna.
Možda mnoge papa Franjo i
zbunjuje nekim svojim potezima naročito apostolskom pobudnicom „Amoris
Laetitia“.
Nigdje ne piše da je zabranjeno
kritizirati određene poteze pape,ali stvar je u poštivanju vrhovnog svećenika
na zemlji.
Ima i drugih relativizama , pod
parolom Božjeg milosrđa.
Recimo
, tko poziva časnu sestru ( ? ) Teresu Forcades , da svoje
stavove koje nemaju veze sa učenjem katoličke Crkve širi po Hrvatskoj ? I kako
to da je ona još uvijek časna sestra koja zagovara slobodu žene na abortus, istospolnu
„ljubav“ , pa i mogućnost ženskog „pape“ ?
Ili , zna li europski katolik koliko je u zadnjih 10
godina protjerano i ubijeno kršćana na Bliskom istoku ? I je li ga uopće briga
za njih ? Hoće li se toga sjetiti oni katolici koji prosvjeduju za humaniji
pristup izbjeglicama i migrantima iz Sirije i ostalih zemalja zahvaćenim
„uvođenjem demokracije“ , i prosvjedovati protiv progona kršćana i njihovom
bacanju sa broda u more od strane islamista ?
Mnoštvo pitanja bi se moglo još postaviti, od katolika
poduzetnika koji ne plaćaju svoje radnike,varaju državu neplaćanjem poreza, pa
do katolika koji u svetištima katolicima hodočasnicima naplaćuju, da karikiram,
čak i zrak koji udišu.
Sve pod krinkom Božjeg Milosrđa !
Qui legit, quidam orare, pro me peccatore ?
Nema komentara:
Objavi komentar