četvrtak, 17. studenoga 2016.

Novac....


Bez njega se ne može živjeti. Bez njega ni Crkva ne može funkcionirati. Još je u XIX.stoljeću „slavni“ filozof i utemeljitelj ateističkog komunističkog učenja Karl Marx napisao : „Novac izopačuje ljudske potrebe“. U današnjem divljem liberalnom kapitalizmu novac je „božanstvo“, a novac se koristi za sve osim za smanjivanje razlika između bogatih i nerazvijenih zemalja i njihovog stanovništva. Novcem se ucjenjuju države da organiziraju gay-parade, da se izjednače istospolni brakovi , da se uvodi tzv. „zdravstveni odgoj“ u kojemu će se promovirati rodna ideologija itd.

U Isusovo doba , farizeji su ga ispitivali i provocirali, a bogati i vladajući saduceji su vrebali njegove riječi, po kojima su ga mogli optužiti za „blasfemiju“ ili za rušenje okupatorske Rimske vlasti.

Jednog je dana i Isus bio prisiljen pogledati novac. Zapitaše ga podmukli pitači može li istinski Izraelac plaćati porez. Ovi pitači bijahu saduceji.  On mirno odgovori: „Pokažite mi porezni novac. „ Oni ga pokazaše, ali ga on ne uze u ruke. Bio je to rimski novac s Augustovim „uzvišenim“ licem. Zapita ih: „Čija je ovo slika i natpis?“ Odgovoriše: Carev. Onda on dobaci u lice podlim ispitivačima riječi, koje iz zapanjiše: “Dajte onda carevo caru, a Bogu Božje”.

Ovo dajte ( tj.vratite ) je ključna riječ.

Onaj car s novca predstavlja silu, i novac je načinjen upravo za održavanje toga carstva i te sile.Tim novcem rimski car širi svoje „božanstvo“i teritorijalno širi svoje carstvo.

 Isus je Kralj, on je pravi Kralj.


 A ovaj istinski kralj Isus ne kuje novac – ne treba mu prodaja i kupovina zemaljskih dobara. Njegovo se kraljevstvo protivi tome carstvu kupovanja ljudi, moći i časti. Isus je došao da ukine carstva zasnovana na strahu i moći bogataša. Ako ga ljudi poslušaju, neće više trebati ni jednog cezara. Isus nije nasilnik koji ruši carstva, nego je mirni rušilac svih zemaljskih hijerarhija i ugnjetavanja. Novac je vidljivi znak okultne pretvorbe, on je demonska žrtva. Novac kroz čine varanja, mita, pohlepe i požude postaje trula izmetina vražja. 

Nema komentara:

Objavi komentar